| INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
| Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
| Fakulta: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií | ||||||||||||||
| Pracovisko: Ústav zemských zdrojov |
||||||||||||||
| Kód predmetu: 21000471 | Názov predmetu: Rozvoj ľudských zdrojov | |||||||||||||
| Type, scope and method of learning activities: Course Type: Prednáška, Seminár Recommended scope of the course content (in hours): Full-time study (hours per week): 2,2 Part-time study (hours per semester): ZS 26,26 Study Method: Prezenčná |
||||||||||||||
| Počet kreditov: 5 | ||||||||||||||
| Odporúčaný semester štúdia: ZS | ||||||||||||||
| Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
| 1.rok ZS | Geoturizmus (GT_Ing_E_2023) Geoturizmus (GT_Ing_D_sk) |
2. 2. |
Prezenčná Prezenčná |
|||||||||||
| 2.rok ZS | Geoturizmus (GT_Ing_E) | 2. | Prezenčná | |||||||||||
| Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
| Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
| Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 16% z 30%. Zápočet Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 36% z 70%. Skúška Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
| Výsledky vzdelávania: Predmet poskytuje základné informácie o RĽZ, o personálnom zabezpečení, o metódach získavania a výberu pracovníkov, o plánovaní kariéry, o tímovej práci o celoživotnom vzdelávaní. Preberá spôsoby tímovej komunikácie. Rozoberá rozhodovanie a manažmentu rizík. Učí problematiku manažmentu stresu, manažment cieľov a manažment času. Učí ako vplývať na druhých. Vo všetkých spomenutých oblastiach dáva aj zručnosti k praktickému využitiu získaných poznatkov pri osobnom aj profesijnom živote. |
||||||||||||||
| Stručná osnova predmetu: 1. Postavenie personalistiky v organizácii a v súbore príbuzných disciplín 2. Podstata, význam a úlohy riadenia ľudských zdrojov 3. Vnútorné a vonkajšie prostredie riadenia ľudských zdrojov 4. Plánovanie ľudských zdrojov 5. Analýza pracovného miesta 6. Vyhľadávanie, nábor a výber zamestnancov 7. Motivovanie zamestnancov 8. Hodnotenie zamestnancov vo všeobecnej rovine 9. Odmeňovanie zamestnancov 10. Rozmiestňovanie, prepúšťanie a penzionovanie pracovníkov. 11. Vzdelávanie pracovníkov. 12. Plánovanie a riadenie kariéry 13. Konflikt v riadení ľudských zdrojov. 14. Podnikanie v kontexte národných kultúrnych rozdielov 15. Prípadové štúdie, otázky na diskusiu a modelové situácie |
||||||||||||||
| Odporúčaná literatúra: Black R. 1991: Getting things done, M. JOseph, London Csepelyi M. 2000: Mobbing, General Press, Bp Hroník F. 1999: Jak se nepopálit při výběru zaměstancu, Computer Press, Brno http://www.hrdpress.com/s.nl/sc.2/category.146/.f?range=11%2C20%2C59 http://www.managementhelp.org/trng_dev/basics/reasons.htm http://www.nwlink.com/~donclark/hrd/hrdlink.html Human Resource Developmnet Quartely Human Resource Developmnet Review Hurná, S.- Jablonská, J.- Macej, P.- Sabol, T.- Timčák, G.M.- Zeľová, A., 2000: Manažérske zručnosti a rozvoj ľudských zdrojov, ICV CTT TU Košice Jablonská, J., 2000: Sociálne zručnosti. ICV TU Košice Noe R.A. 2002: Employee training and development, McGrawHill Novacká, L. a Kulčáková, M., 1996: Klient v cestovnom ruchu. Eurounion, Bratislava Pacovský P. 1994: Velká kniha o uspořádání času, IDG, Praha Raschman, R. et al.: 1997: Stratégia rozvoja ľudských zdrojov, LSDV ICV TU Košice Robson M. 1995: Skupinové řešení problému, Victoria Praha Timčák G.M., Demčák M., Hurná S., Raschman R. 1998: Rozvoj ľudských zdrojov, Modul 5, DECHEM, CSVŠ Praha Timčák, G.M. 1997: Úspešná manažérka, učebný text modulu pre manažérov, VaPC VSŽ Košice Timčák, G.M. et. al. 2002: Manažérske zručnosti a rozvoj ľudských zdrojov, Modul 4, IDEP APEL, ICV TU Košice Timčák, G.M., 2000: Metódy relaxácie a medziľudskej komunikácie. Skriptá F BERG TU Timčák G.M. 2006: Rozvoj ľudských zdrojov, internetové skriptá, ÚGT FBERG TU Košice |
||||||||||||||
| Odporúčané voliteľné súčasti programu: |
||||||||||||||
| Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský, anglický | ||||||||||||||
| Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet a úspešne absolvovať skúšku. To v sebe zahŕňa účasť študenta na vzdelávacích činnostiach priamej výučby, na prednáškach, cvičeniach, ako aj samostatné štúdium a aj samostatnú tvorivú činnosť študenta pri spracovaní semestrálneho zadania/zadaní, projektu na stanovenú tému, v stanovenom rozsahu, v stanovenom prevedení spolu 150 h časovej náročnosti práce študenta za semester. | ||||||||||||||
| Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 80 |
||||||||||||||
| A | B | C | D | E | FX | |||||||||
| 26% | 21% | 10% | 13% | 0% | 30% | |||||||||
| Zabezpečuje: prof. Ing. Beáta Gavurová, PhD., MBA |
||||||||||||||
| Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023 | ||||||||||||||
| Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||